• Home
  • Leesvoer
  • About
  • Contact
  • Privacybeleid
    • Cookies
HERRIE
Menu
  • Home
  • Leesvoer
  • About
  • Contact
  • Privacybeleid
    • Cookies
Home  /  De wijde wereld in • Mobility  /  Toyota Aygo: een rugzak op wielen?
Toyota Aygo

Toyota Aygo: een rugzak op wielen?

15 oktober 2018 De wijde wereld in, Mobility Aygo, stadswagen, Toyota, Toyota Aygo Reageren

Voor mijn job rij ik dagelijks heel wat rond met een bedrijfswagen. Deze wagen wordt bovendien gebruikt door verschillende chauffeurs met elk hun eigen rijstijl. Ook het regelmatig stoppen en terug optrekken is niet ideaal voor een wagen op B7 (oftewel Diesel). Af en toe krijgt de bedrijfswagen dan ook te maken met enkele mankementen. Om het gemis van de wagen op te vangen krijgen we soms een externe vervangwagen. In de loop van mijn carrière heb ik dan ook al met verschillende merken en modellen ‘moeten’ rijden. De laatste keer was het met een nieuwe Toyota Aygo.

Toyota Aygo

De Aygo die we even konden gebruiken had een 1.0 benzine motor met 72PK onder de motorkap. Dankzij het lichte gewicht van de wagen is deze motor meer dan pittig genoeg om vlot rond te rijden in de stad. Zeker ook gezien zijn compacte afmetingen (3,5 meter lang en 1,6 meter breed). Met een maximum snelheid van 160 km/u kan hij tevens goed zijn mannetje staan op de snelwegen.

Veiligheid

Ook qua veiligheid heeft Toyota heel wat moeite gedaan in deze stadsauto. De Aygo beschikt over LED-remlichten, LED-daglichten en VSC (Vehicle Stability Control). Maar ook HAC (Hill Assist Control) en ISOFIX-aansluitingen zijn standaard aanwezig. Bovendien heb je ook de keuze voor een extra veiligheidspack met Pre-collision System en Lane Departure Alert.

Audio

De Toyota Aygo heeft een standaard een meer dan degelijk geluidssysteem. De versie waar ik op mijn werk kon met rondrijden, had het soundsysteem van Pioneer met integratie voor de smartphone. Het duidelijke touchscreen deed zeer goed zijn werk en reageerde snel. Met de DAB-radio krijg je bovendien ook heel wat extra radiozenders met een zuiver klank. 

Oordeel

Ik heb gedurende één dag de Aygo kunnen testen. Het is een vlotte stadswagen met een soepele wegligging. Bovendien krijg je toch wel een mooi pakket aan standaardveiligheidsopties. Ook de afwerking is zeer sterk en voelt niet goedkoop aan. Ondanks de beperkte afmetingen is ook aan de isolatie van wagen gedacht. Enig minpuntje vond ik de beperkte ruimte binnenin. Met mijn +/- 1m85 had ik persoonlijk wel ruimte genoeg voorin, al moet ik dan geen passagiers meer meenemen op de achterbank. Een ideale stadswagen voor twee personen dus als je het mij vraagt. Ook de beperkte kofferruimte is niet echt geschikt voor gezinnen. 

De Toyota Aygo is verkrijgbaar vanaf € 8810,00. 


Uitgelichte afbeelding: Toyota

Related Posts

  • Toyota Yaris

    Toyota Yaris: klein en vinnig

    27 maart 2019
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Wie ben ik?

Jeroen HerrieAntwerpenaar in't Waasland
Actief in de bewakingssector
Zelfstandige in bijberoep
Contentmanager: Ouder Blog
Trotse papa van een dochter (° 2012)

Er werd ook gereageerd …

  • stephanie op De psychologie van autokleuren
  • Jeroen op De nieuwe Proximus tv-decoder met Android TV
  • Darghe op De nieuwe Proximus tv-decoder met Android TV
  • Jeroen op Dilemma: TV kijken met of zonder decoder?
  • liese op Dilemma: TV kijken met of zonder decoder?

Social Media

  • Connect on Twitter
  • Connect on Pinterest
  • Connect on LinkedIn
  • Connect on Instagram
  • Connect on RSS
  • Connect on YouTube

Zoeken op Herrie.be:

© Copyright 2001 - | Hosted @ Vimexx
HERRIE
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}