• Home
  • Leesvoer
  • About
  • Contact
  • Privacybeleid
    • Cookies
HERRIE
Menu
  • Home
  • Leesvoer
  • About
  • Contact
  • Privacybeleid
    • Cookies
Home  /  Project Blogboek  /  #projectblogboek: Wat is het beste?

#projectblogboek: Wat is het beste?

29 november 2014 Project Blogboek 1 reactie

Tip 5: Maak een linklist met de beste blogpost die je ooit hebt geschreven.

De beste blogpost? Hmmm wat verstaan we daar onder. De post die je het best geschreven vindt? Of het bericht dat de meeste bezoekers heeft getrokken? Eigenlijk voldoen beide beschrijvingen wel. Maar eigenlijk vind ik de “beste” blogpost toch eerder eentje waarop regelmatig bezoekers terug komen in plaats van eenmalig een enorm aantal bezoekers. Als een blogbericht regelmatig bezoekers trekt dan is het meestal iets waar mensen iets van kunnen/willen opsteken of die mensen aanspreekt.

En daar doen we het toch allemaal een beetje voor. Mensen proberen iets bij te brengen of te ontroeren. De afgelopen dagen heb ik dan ook eens de moeite gedaan om snel door mijn blogposts te gaan van de afgelopen jaren. Jammer genoeg vind ik de allereerste berichtjes niet meer terug. Al is terug gaan tot 27 februari 2009 toch ook al niet slecht. Een tijd dat ik nog gebruik maakte van het WordPress.com platform in plaats van een zelfgehoste WordPress website. Die kwam er in maart 2010. Ondanks dat Herrie.be reeds vanaf 2001 in mijn bezig was, kwam de eerste versie van de site dus pas in 2010.

Sinds dien is de “kwaliteit” van de berichten ook sterk geëvolueerd. Van snelle berichtjes met enkel wat links en Youtube filmpjes. Naar langere berichten met een eigen gedachtenkronkel of mening. Jaren zoeken wat wel of niet aanslaat bij de mensen. Jaren een innerlijke zoektocht naar hetgeen waarover ik echt wil schrijven. Een zoektocht die steeds zal blijven zoeken, maar waar ik nu wel eindelijk een goede richting in heb gevonden. Dat die richting de afgelopen maanden wel duidelijker werd is ook te zien aan de selectie die ik gemaakt heb. Twee van de drie berichten zijn uit een recent verleden. Deze drie berichten zijn de berichtjes die mij nog steeds een goed gevoel geven. Niet omdat ze taalkundig zo goed geschreven zijn. Niet omdat er massa’s bezoekers deze berichten komen lezen. Maar gewoon omdat ze regelmatig bezocht worden en af en toe nog reacties te weeg brengen bij de lezers.

  1. Pasta met zalm-tomatensaus: Een bericht van augustus 2011. Een doodeenvoudig receptje uit Libelle waaraan ik een eigen draai heb gegeven. Tot op vandaag zie ik in de statistieken nog steeds mensen die dit receptje komen bekijken. Of het ook daadwerkelijk wordt klaargemaakt, daar heb ik geen flauw idee over. Maar als het dan toch wordt voorgeschoteld hoop ik dat het even goed smaakt als de keren dat het hier wordt klaargemaakt.
  2.  Meet and greet: De Antwerpse wegpolitie: Een bericht van juli dit jaar naar aanleiding van een meet and greet met de Antwerpse wegpolitie. Deze meet and greet had ik gewonnen via Twitter. Een aangename kennismaking achter de schermen van de wegpolitie. En dit nog voor het programma met Luk Alloo op VTM werd uitgezonden. Een zeer boeiende kijk op het werk van deze agenten. Een hele belevenis waardoor je toch anders naar hun werk gaat kijken. Dit bericht is weer actueel dankzij het VTM-programma maar ook door de vele vragen op Twitter naar een “Open Deur” of dergelijke bij de wegpolitie.
  3. Blogboek: Een goede start: Een review van het Blogboek van Kelly Deriemaeker. Naar aanleiding van dit boek en “How blogs work” van Stéphanie Duval heb ik dat duwtje in de rug gekregen in de richting waarin ik nu blog en wil blijven bloggen.

Dit is een post uit #projectblogboek waarvoor we de inspiratie haalden uit het Blogboek van Kelly Deriemaeker.

Related Posts

  • #projectblogboek tip 19

    #projectblogboek: dank u waarde lezers

    16 februari 2016
  • #projectblogboek tip 18

    #projectblogboek: wat sleur ik mee in mijn portemonnee?

    23 december 2015
  • project blogboek

    #projectblogboek: het beste advies dat ik kan geven

    1 oktober 2015
Abonneer
Laat het weten als er
1 Reactie
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
HerrieJ
29 november 2014 09:47

In #projectblogboek heb ik eens nagedacht over mijn beste blogbericht ooit. http://t.co/jnvcUF43N3 #herrieBE

Reageren

Wie ben ik?

Jeroen HerrieAntwerpenaar in't Waasland
Actief in de bewakingssector
Zelfstandige in bijberoep
Contentmanager: Ouder Blog
Trotse papa van een dochter (° 2012)

Er werd ook gereageerd …

  • stephanie op De psychologie van autokleuren
  • Jeroen op De nieuwe Proximus tv-decoder met Android TV
  • Darghe op De nieuwe Proximus tv-decoder met Android TV
  • Jeroen op Dilemma: TV kijken met of zonder decoder?
  • liese op Dilemma: TV kijken met of zonder decoder?

Social Media

  • Connect on Twitter
  • Connect on Pinterest
  • Connect on LinkedIn
  • Connect on Instagram
  • Connect on RSS
  • Connect on YouTube

Zoeken op Herrie.be:

© Copyright 2001 - | Hosted @ Vimexx
HERRIE
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}