Het imago van Antwerpen is niet altijd rozengeur en maneschijn. Antwerpenaars worden regelmatig als arrogant of dikke nekken afgeschilderd. Ook de vele files in en rond Antwerpen zijn een doorn in het oog van vele mensen. De dienst Toerisme & Congres, Werk & Economie en Diamant heeft daarom het Antwerpse videoproductiebedrijf New Impact gevraagd om een promofilmpje in elkaar te steken. Met ‘Moving Antwerp’ wil de stad op 3 minuten het imago van Antwerpen wat positiever in beeld brengen. En New Impact slaagt hier met verve in. Het promofilmpje toont alle troeven van de stad. De haven, de diamant, mode, … het komt allemaal aanbod in dit drie minuten durende filmpje. In de eerste plaats is het vooral gericht om bedrijven in binnen- en buitenland te overtuigen de stad te bezoeken of er een congres te organiseren. Maar ook toeristen krijgen dankzij dit filmpje een mooi zicht op de stad Antwerpen. Een prachtig staaltje van citymarketing, als je het mij vraagt.
Moving Antwerp
Ook de Antwerpse brandweer bracht eerder al een prachtige promofilm uit om de vele vacatures in te vullen.
My name is … Antwerp! http://t.co/KWoiutLDcG #Antwerp #Antwerpen