• Home
  • Leesvoer
  • About
  • Contact
  • Privacybeleid
    • Cookies
HERRIE
Menu
  • Home
  • Leesvoer
  • About
  • Contact
  • Privacybeleid
    • Cookies
Home  /  Avondje uit  /  Avondje Arenberg: Gili – ctrl (alles onder controle)
Gili - Ctrl

Avondje Arenberg: Gili – ctrl (alles onder controle)

15 oktober 2015 Avondje uit Arenbergschouwburg, Ctrl, Gili Reageren

Afgelopen zaterdag mocht ik op dankzij de mensen van de Arenbergschouwburg naar de show CTRL (alles onder controle) van mentalist Gili gaan zien. Hier hing echter wel één voorwaarde aan vast. Ik moest namelijk enkele Tweets versturen voor, tijdens en na de show. Over een show tweeten voor en na de voorstelling is zeer doenbaar en stoort eigenlijk niemand. Om enkele berichtjes te sturen tijdens een voorstelling. Dat voelt toch wel wat onwennig. Zeker tijdens theatervoorstellingen, intieme concerten en optredens zoals deze van Gili is het helemaal niet evident om te tweeten. Ik heb dit dan ook zeer subtiel gedaan tijdens de korte stukjes tussen twee acts door.

Ctrl (alles onder controle)

Ik had Gili al paar keer gezien op TV. Eerlijk gezegd dat ik altijd dat het een soort doorgestoken kaart was. Dankzij de Arenbergschouwburg mocht ik dus Gili zaterdag voor de eerste keer live aan het werk zien. Ik had zo mijn bedenkingen en waarschijnlijk met mij nog wel enkele mensen in de zaal. Maar van de eerste act heeft Gili mij kunnen overtuigen van zijn “trucks”. Gili legde bij zijn eerste acts uit hoe het eigenlijk allemaal in zijn werk gaat maar naarmate de show vorderde gaf hij geen uitleg meer.

Dankzij de interactie met het publiek en de willekeurige mensen die uit het publiek werden gehaald dankzij verschillende spelletjes werd de geloofwaardig van zijn “trucks” zeker opgewaardeerd. Hij speelde echt met zijn ‘slachtoffers’ om de mentale van hen over te nemen. Echt onwaarschijnlijk wat Gili soms deed. Het was boeiend van begin tot einde en dit doorspekt met de nodige humor om het allemaal toch wat losser te maken. Ctrl (alles onder controle) is een show van negentig minuten. Maar deze waren voorbij voor je het goed en wel besefte. Eigenlijk wel onbegrijpelijk dat de Arenbergschouwburg voor deze show niet uitverkocht was.

Tweetseat

De tweetseat van het Arenbergschouwburg is een leuk concept. Dankzij dit concept kan je door de mening van bezoekers, het grote publiek warm maken voor bepaalde shows en concerten. Zeker voor beginnende artiesten of nieuwe shows kan dit concept een steuntje in de rug zijn om wat meer bekendheid te krijgen. Wat soms wel lastig is, is het tweeten tijdens de voorstelling zelf. Met een smartphone bezig zijn kan door andere als storend aanzien worden en tevens leidt het je af van de voorstelling/concert. Zeker bij een boeiende voorstelling zal het tweeten zeer beperkt worden. Al kan je nadien wel zeer positieve reacties de wereld in sturen. Hierbij alvast mijn tweets over deze voorstelling.

Vanavond mij laten onderdompelen in de wonderen wereld van @MentalistGili in de Arenbergschouwburg te Antwerpen. #ctrl #tweetseat

— Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Improvisatie & komedie door een mentalist. Het belooft een (ont)spannende avond te worden dankzij @Arenberg_OLT #arenberg15 #tweetseat #ctrl — Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Met de tram richting @Arenberg_OLT vanuit het Waasland om de wondere wereld van @MentalistGili te ontdekken #ctrl #arenberg15 #tweetseat

— Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Voor we ons mentaal laten beetnemen door Gili. Nog rustig iets drinken. #arenberg15 #tweetseat #ctrl — Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Jong tot oud. Gili wil iedereen ‘betoveren’ met zijn zaalshow. #ctrl #tweetseat #arenberg15

— Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Een sobere inkleding van het podium. Dat laat je helemaal verwonderd staan #ctrl #arenberg15 #tweetseat — Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Straffe openingsakt #tweetseat #arenberg15 #ctrl

— Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Mentaal beïnvloeden van het publiek doorspekt met humor #tweetseat #arenberg15 #ctrl #gili — Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Gili maakt de show super interactief door het publiek mee te betrekken #tweetseat #arenberg15 #ctrl

— Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Verbazend hoe je door ‘simpele’ trucjes het menselijk brein kan manipuleren #arenberg15 #ctrl #tweetseat — Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015

Genoten van de wondere wereld van de ‘manipulatie’ van ons brein door @MentalistGili Dank u @Arenberg_OLT #ctrl #tweetseat #arenberg15

— Jeroen Herrie (@HerrieJ) 10 oktober 2015


Dankzij Arenbergschouwburg mocht ik deze voorstelling gratis bijwonen. De meningen over deze show zijn volledig mijn eigen gedacht. Gili speelt zijn show Ctrl (alles onder controle) nog tot mei 2016.

Uitgelichte afbeelding: Pieter Verhaeghe

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Wie ben ik?

Jeroen HerrieAntwerpenaar in't Waasland
Actief in de bewakingssector
Zelfstandige in bijberoep
Contentmanager: Ouder Blog
Trotse papa van een dochter (° 2012)

Er werd ook gereageerd …

  • stephanie op De psychologie van autokleuren
  • Jeroen op De nieuwe Proximus tv-decoder met Android TV
  • Darghe op De nieuwe Proximus tv-decoder met Android TV
  • Jeroen op Dilemma: TV kijken met of zonder decoder?
  • liese op Dilemma: TV kijken met of zonder decoder?

Social Media

  • Connect on Twitter
  • Connect on Pinterest
  • Connect on LinkedIn
  • Connect on Instagram
  • Connect on RSS
  • Connect on YouTube

Zoeken op Herrie.be:

© Copyright 2001 - | Hosted @ Vimexx
HERRIE
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}